miercuri, 29 iulie 2015

Romania o tara plina de Savanti!


Pe parcursul îndelungatei sale istorii, România s-a remarcat prin numeroşi oameni de ştiinţă care au reuşit să inventeze produse, tehnologii sau medicamente care au contribuit la dezvoltarea lumii.
În cadrul acestui articol mi-am  propus să-ţi fac cunoştinţă cu câţiva dintre cei mai mari inventatori Români, care într-un fel sau altul s-au facut remarcati pe tot mapamondul, prin inovaţiile aduse în domeniul lor de specialitate.

Unele dintre aceste inovaţii sunt folosite şi în prezent, în timp ce altele au reprezentat fundamentul pentru alte descoperiri sau chiar au fost furate.

Zeci de inventii romanesti sunt premiate cu diplome si medalii la marile saloane de inventica de la Bruxelles, Geneva, Paris sau Moscova si nu numai...
Voi incerca ,in ordine alfabetica sa aduc in atentia dumneavoastra ,o mica parte dintre acesti savanti Romani cu care ne putem mandrii oricand si pe care sigur nu-i cunoasteti!

Eu nu ma uit la televizor la toate nulităţile şi de oamenii prezentaţi mai jos ştie foarte puţină lume. 
O idee propagată destul de puternic în societatea româneasca de astăzi este că, deloc mândri cu originea lor, unii dintre români afirmă că toate aceste prilejuri de mândrie naţională ţin doar de domeniul trecutului, că România de astăzi ar fi… o „ţară bolnavă”, fără civilizaţie, fără personalităţi marcante, ea fiind mereu „codaşa Europei”, asta datorita faptului ca in Romania se promoveaza puternic anti patriotismul, se doreste cu orice pret distrugerea nationalismului, pentru a se putea mintii din nou istoria in scopuri politice si pentru ca statul sa poata jefuii cetatenii si sa le vanda tot ce au fara ca acestia sa se opuna... 
Pentru a contracara astfel de teorii negativiste, menite să-i ţină pe români „la locul lor” (şi depărtându-i de tradiţia şi sufletul neamului românesc), teorii stabilite de cei ce se doresc „Atotputernicii Lumii”, va voi oferi o serie de realizări ale geniului Românesc ale ultimilor ani,dar si lista celor mai consacrati savanti clasici Romani care au revolutionat lumea,insa au fost uitati in mare parte doar de Romani.
Ana Aslan

A inventat Geriatric Aslavital si Gerovital.
Ana Aslan.N.1Ianuarie 1897 la Braila-D 20 Mai 1988 la Bucuresti.

Ana Aslan a fost medic,inventator,membru titular al Academiei Române , specialist in gerontologie, academician din 1974 si director al Institutului National de Geriatrie si Gerontologie.
A evidentiat importanta procainei si a novocainei in ameliorarea tulburarilor distrofice legate de varsta,apoi a inventat vitamina H3 (Gerovital),care a inceput sa fie un produs pe scara larga si folosit in bolile batranetii,arteroscreloza,vitiligo,sclerodemie,fiind comercializat in farmacii si brevetat in peste 30 de state ale lumii,produsul geriatiric a fost preparat in anul 1952 .


In acelasi an ia fiinta Institutul National de Geronto-Geriatrie „Dr. Ana Aslan”, primul institut de geriatrie din lume, model pentru tarile dezvoltate, prin asistenta clinica si cercetare.
Ana Aslan impreuna cu farmacista Elena Polovrageanu a inventat Aslavital,brevetat si produs pe scala larga in anul 1980, folosit in tratarea profilactica si curativa a formelor de imbatranire predominant cerebrala si cardiovasculara,in astenia psihica si fizica,surmenajul intelectual sau tulburarile de memorie.


Ana Aslan are, anual, mii de pacienti.
Efectele terapiei Aslan cu Gerovital asupra imbatranirii au convins inca de la inceput, aducand institutului ,pacienti cu nume celebre precum:Salvador Dali,Charles Chaplin,Charles de Gaulle,Iosip Broz Tito,Nikita Serheevici Hrusciov,Imelda Marcos,Claudia Cardinale,Indira Gandhi,Kirk Dougles,Konrad Hermann,Joseph Adenauer,Marlene Dietrich,Augusto Jose Ramon Pinochet Ugarte,printese ,conti,foarte multi din nobilime si chiar directorii unor mari banci ale lumii.

Renumele produselor “Aslan” a trecut si Oceanul, John Fitzgerald Kennedy recurgand, pentru o afectiune a coloanei vertebrale, la un tratament la domiciliu cu “Gerovital”.

Dr. Maria Georgescu, eleva profesorului Ana Aslan şi director al institutului cu același nume, a avut o serie de pacienți celebri: Charlie Chaplin, Leonid Brejnev, Iosip Broz Tito, J.F. Kennedy, Charles de Gaulle, președinții Suharto si Ferdinand Marcos, generalul Augusto Pinochet (1993), prinţul Agacan (cu soţia), contele Olivetti, contesa Zwarowskzy, etc.


 Anghel Saligny 
A inventat podul Anghel Saligny.

Anghel Saligny s-a născut în data de 19 aprilie 1854, în comuna Șerbăneștijudețul Tecuci (actualmente, județul Galați) și a murit la data de 17 iunie 1925București.

Anghel Salgny este numele ultimei staţii de metrou din Bucureşti de pe magistrala 3, care este amplasată în apropierea Autostrăzii A2 Bucureşti - Constanţa. 
Alegerea nu a fost deloc întâmplătoare: în drumul spre Constanţa, şoferii traversează Podul de la Cernavodă, inaugurat în 1987 în apropierea Podului Anghel Saligny.

Anghel Saligny a proiectat în perioada 1890-1895 podul care avea să-i poarte numele şi care traversează Dunărea între localităţile Feteşti şi Cernavodă.

Cu o lungime de 4087.95 metri, dintre care 1662 metri pe deasupra Dunării, podul a fost realizat la o distanţă de 30 de metri deasupra nivelului apei.
La final, a devenit cel mai lung pod din Europa şi al treilea ca lungime din întreaga lume.

Saligny nu s-a oprit însă aici şi a marcat o nouă premieră mondială când a construit căi ferate şi rutiere din silozuri din beton armat în localităţile Brăila şi Galaţi,primele căi ferate ale lumii .

  Aurel Vlaicu

 A fost un inginer român, inventator și pionier al aviației române și mondiale. Nascut in anul 1882 ziua 19 a lunii noiembrie in localitatea Geoaiu si decedat in ziua 13 a lunii septembrie din anul 1913,in comuna Banesti,Prahova


Aurel Vlaicu A terminat Colegiul Reformat al Liceului Calvin din Orăștie, care din 1919 încoace a fost numit „Liceul Aurel Vlaicu”, luându-și bacalaureatul la Sibiu în 1902.
Și-a continuat studiile inginerești la Technische Hoschschule München, în Germania, obținându-și diploma de inginer în 1907. 
După aceea a lucrat ca inginer la uzinele Opel în Rüsselsheim
În 1908 se întoarce la Binținți unde construiește un planor cu care efectuează un număr de zboruri în 1909.
În toamna lui 1909 se mută în București și începe construcția primului său avion, Vlaicu I, la Arsenalul Armatei. 
Avionul zboară fără modificări (lucru unic pentru începuturile aviației mondiale) în iunie 1910. 

În anul 1911 construiește un al doilea avion, Vlaicu II, cu care în 1912 a câștigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. Concursul a reunit între 23 și 30 iunie 1912, 40 piloți din 7 țări, dintre care 17 din Austro-Ungaria, 7 germani, 12 francezi printre care si Roland Garros, cel mai renumit pilot al vremii, un rus, un belgian, un persan și românul Vlaicu. În cel mai cunoscut ziar vienez, Neue Freie Presse, se găseau următoarele rânduri despre zborurile lui Vlaicu:
„Minunate și curoajoase zboruri a executat românul Aurel Vlaicu, pe un aeroplan original, construit chiar de zburător, cu două elici, între care șade aviatorul. 
De câte ori se răsucea (vira) mașina aceasta în loc, de părea că vine peste cap, lumea răsplatea pe român cu ovații furtunoase, aclamându-l cu entuziasm de neînchipuit".
La 13 septembrie 1913, în timpul unei încercări de a traversa Munții Carpați cu avionul său Vlaicu II, s-a prăbușit în apropiere de Câmpina, se pare că din cauza unui atac de cord.

În anul următor prietenii săi Magnani și Silișteanu finalizează construcția avionului Vlaicu III, și cu ajutorul pilotului Petre Macavei efectueaza câteva zboruri scurte. Autoritățile vremii interzic continuarea încercărilor; în toamna anului 1916, în timpul ocupației germane, avionul este expediat la Berlin. Avionul Vlaicu III a fost văzut ultima dată în anul 1940.

Anastase Dragomir 

Nascut in anul 1896 si decedat in anul 1966 Anastase Dragomir 
 a fost un inventator Român din domeniul aviației,
Cel mai cunoscut pentru invenția unei versiuni timpurii a unui scaun ejectabil, care a fost brevetată la Paris, în 1930, de care a beneficiat împreună cu un alt inventator român, Tănase Dobrescu.
Invenția consta dintr-o așa numită celulă parașutată, un scaun detașabil și ejectabil vertical (prevăzut cu două parașute) dintr-o aeronavă sau din orice tip de vehicul, conceput a fi folosit doar în cazuri de urgență, și care reprezenta o versiune timpurie, dar suficient de sofisticată, a actualelor scaune ejectabile.



Modelul conceput de Dragomir și Dobrescu a fost testat cu succes la data de 25 august 1929 pe aeroportul Paris-Orly, din apropierea Paris-ului, Franța, respectiv ulterior, în octombrie 1929, la aeroportul Băneasa, lângă București.
În anul următor, Dragomir și Dobrescu au obținut patentarea oficială a acelui "cockpit catapultabil" la Oficiul francez de invențiisub numărul 678.566 din 2 aprilie 1930 (dar cu prioritatea patentării datată anterior la 3 noiembrie 1928, data depunerii cererii de brevetare - FRD678566 19281103), sub numele oficial de Nouveau système de montage des parachutes dans les appareils de locomotion aérienne (în limba română, Nou sistem de montare al parașutelor la aparate de locomoție aeriană)

În 1930, la vârsta de numai 34 de ani, Dragomir brevetează la Paris împreună cu Dobrescu, un alt dispozitiv numit “cabină catapultabilă”.
20 de ani mai târziu, Dragomir îşi îmbunătăţeşte dispozitivul şi inventează “celula paraşutată”, care avea ca avantaj un sistem de glisare a cabinelor în sus sau în jos.
În 1959 apare şi avionul cu cabine catapultabile, iar sistemul său va fi implementat ulterior pe avioanele militare.
A.A. Beldiman

A fost un inventator Roman,in anul 1906 a inventat aparatul hidraulic cu delta de percutie pentru sondaje adanci.
(Solicit alte infromatii despre acest savant si eventual 2 ,3 fotografii infromative,cumpar cartea biografica a geniului,cine are aceasta carte si doreste sa vanda, sa-mi trimita un mesaj, multumesc anticipat).

Aurel Persu 

A fost un inventator si inginer mecanic Roman.
Nascut in anul 1890 la data de 26 Decembrie si decedat pe data de 5 mai 1977.
Constructorul primului automobil cu profil aerodinamic avansat din lume cu roțile integrate în caroserie.


Constantin Pascu 
Inventatorul purificatorului de aer salin
A realizat în anul 2000, în premieră mondială, un aparat care purifică aerul în spaţiile de locuit: distruge bacteriile din aer, reţine praful şi fumul de ţigară, atmosfera devenind „ca în salină sau pe litoralul marin”
Instalarea acestui aparat costa atunci doar 480.000 lei!

Carol Przybilla 
A înregistrat în 1991 la OSIM brevetul unui aparat bazat pe invenția sa mai veche, neconcretizată (sau mai bine spus neinteleasa...) nici până acum. 
Între timp, principii incluse în tehnologia aparatului au fost utilizate in realizarea hiperboloidului inginerului rus Garin, cu aplicații militare malefice… 
Carol Przybilla a mai realizat şi alte invenții deosebite: turbina cu combustie interna (1958, vândută de statul roman firmei General Motors), termocompresor frigorific cu circuit închis (1959), motor eliptic, fără biela (vândută Japoniei şi folosită în celebrele motociclete japoneze), arma defensiva antitanc (anii `90).
Se subantelege faptul ca savantii care reusesc sa supravietuiasca in aceasta jungla fara sprijinul acesti sistem meschin ajung sa fie "vanduti"peste hotare...
Prof. univ. dr. ing. Dorel Cernomazu 

Este unul dintre cei mai cunoscuţi inventatori din România, castigator a numeroase premii si medalii la targurile de inventica, printre care Marele Premiu Euroinvent 2013, Ordinul DaVinci pentru inventica și titlul „Inventator de elită”, clasa I, acordat de Comisia de Inventică a Academiei Române. 

Dorel Cernomazu, cadru didactic al Departamentului de Electrotehnică din Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava, a realizat în cei 40 de ani de activitate peste 380 de invenții în domeniile transformatoarelor electrice, micromotoarelor neconvenţionale şi energetică solară, invenții brevetate sau aflate acum în curs de cercetare a brevetabilității. (adaugat la sugestia cititorului Iulian Cornia)
Dumitru Văsescu
( Solicit poza (informativa) reala pentru acest articol cu Domnul Dumitru Vasescu).
Multumesc anticipat.
Nascut in anul  1860 la  Iași si decedat in 1909 Dumitru Vasescu a fost un inginer și inventator român.
 A construit în 1880 un inovativ automobil cu motor cu aburi,primul in lume, care i-a purtat numele.

Născut la Iași, în 1859, Dumitru Văsescu a urmat școala primară și cursurile Liceului Internat din orașul natal.
Animat de dorința de a studia ingineria, a plecat la Paris, unde s‑a înscris la "École Centrale"
Aici își instalează un mic atelier, pe strada Michelet, unde încearcă să construiască o mașină cu care să se poată deplasa pe pămînt sau pe calea ferată, prin propriile mijloace. 

După eforturi deosebite, reușește să realizeze în 1880 un automobil cu abur, care după efectuarea probelor de circulație devine una dintre curiozitățile Parisului. 
Mașina cu abur construită de Dumitru Văsescu era compusă dintr‑o căldare multitubulară cu țevile de legătură, robineții și manometrele de presiune astfel dispuse, încît să poată fi manevrate cu ușurință. 
Drept combustibil erau folosiți cărbunii. 
Foarte caracteristică la acest automobil era construcția clasică a roților din spate, confecționate din jante metalice cu spițe de oțel. 
Ca anvelopă a folosit cauciuc plin. 
Roțile din față aveau anvelope cu dimensiuni mai mici și erau confecționate din metal. 
Automobilul lui Dumitru Văsescu era prevăzut cu două sisteme de frînare independente. 
Rezervorul de apă era situat sub scaunul conducătorului, iar volanul de direcție se afla în partea dreaptă a mașinii.
După terminarea studiilor la Paris, Dumitru Văsescu se întoarce în țară, în 1906, aducînd cu el și automobilul cu abur, cu care a circulat prin București. 

Mașina a fost expusă la Școala de Poduri și Șosele din Capitală, unde D. Văsescu a lucrat ca profesor. Stins din viață, în urmă cu un secol, la 29 octombrie 1909, la București, Dumitru Văsescu a lăsat amintirea unui ingenios și pasionat inventator.

Dumitru Tache Brumarescu

 Nascut la Valenii de Munte in anul 1872 si decedat in anul 1937 la Bucuresti,  s-a remarcat ca un prolific inventator roman.

Apreciat si incurajat in initiativele sale de C. I. Istrati si Spiru Haret.
Pentru a-si putea realiza numeroasele inventii, a inceput sa ciopleasca in lemn si sa-si vanda produsele. 
A participat la expozitiile generale ale Romaniei din anii 1904 si 1906, s-a facut remarcat si a obtinut medalii de argint si de aur pentru un aeroplan original, cu decolare verticala, pe care l-a si brevetat sub nr. 02218, in noiembrie 1909, la Bucuresti. 
Aeroplanul sau utiliza trei elice (este primul avion de acest gen), dintre care una era propulsiva, iar celelalte doua tractive.

Brumarescu a realizat si un salvator de pe submarine scufundate, inventie brevetata in Franta in septembrie 1911 ce era o cabina metalica cu pereti inalti, complet acoperita, fixata pe puntea superioara a submarinului, care permitea salvarea echipajului in cazul in care un submarin esua. Alte inventii ale lui Brumarescu sunt reprezentate de realizarea cuplajului automat la vagoanele de cale ferata, o sanie-automobil si o masina de taiat stuful. 
Dragomir M. Hurmuzescu

Nascut in data de 13 martie 1865București si decedat la data de 31 mai 1954, București.
Dragomir M.Hurmuzescu a fost un  fizician, inventator, profesor la Universitatea din Iași și la Universitatea din București, membru corespondent al Academiei Române, a fost fondatorul învățământului electrotehnic din România; colaborator al soților Marie și Pierre Curie.


A avut contribuții în domeniile electricității și fizicii razelor X. A inventat dielectrina și a construit electroscopul care-i poartă numele (1894). 
A pus bazele primului laborator de electricitate din țară, transformat apoi în Școala de Electricitate de pe lângă Universitatea din Iași, 
Prima școală de fizică experimentală. 
A fost ctitor al radiofoniei românești. 
El repetă și realizează la Iași în anul 1901 experimentele de comunicație prin radio ale lui Guglielmo Marconi, Alexandr Popov și ale altora din perioada 1895-1901.

În 1922, sub conducerea sa, a început să funcționeze Societatea Română de Radiodifuziune (Societatea de Difuziune Radiotelefonică din România), care la 1 noiembrie 1928 difuza prima emisiune cu anunțul: Alo, alo, aici Radio București,urmat de discursul președintelui Societății. 

Acesta a fost momentul care a inaugurat, practic, postul național de radio din România.
A fost unul dintre membrii fondatori ai Academiei de Științe din România!. 
Dr. fiz. Eugen Pavel


Geniul de la Institutul de Fizica Atomica de la Măgurele, a realizat un CD ROM (din sticla) cu o capacitate de stocare de 15.000 ori mai mare decât a unuia obișnuit. 

Pe 5 astfel de CD uri ar putea fi stocata întreaga Biblioteca a Academiei Romane, iar informațiile ar putea rezista… 5.000 de ani!!! 

În noiembrie 1999, invenția sa a fost premiată cu medalia de aur la Salonul Mondial al Invențiilor „Bruxelles Europa”, iar autorul dorește cu orice preț producerea de serie în Romania. 

Dar forurile din Romania întârzie la nesfârşit formalitățile si dupa cum stim Artistii si savantii in Romania sunt pusi la zid,ignoirati si calcati in picioare de acest sistem corupt ce promoveaza doar nonvalori.

Sursa: initiala despre inventia Domnului Eugen pavel am descoperit-o aici http://www.dntb.ro/users/frdbuc/hyper-cdrom/hyper.htm si am tradus-o pentru aceasta pagina de cultura generala si valori autentice Romanesti.

Emil Racoviță
Portret
Emil Racoviță s-a nascut la Iasi in anul 1868 pe data de 15 noiembrie si a decedat pe data de 17 noiembrie in anul 1947 la Cluj.
Emil Racoviță
A fost un savant, explorator, speolog și biolog român, considerat fondatorul biospeologiei (studiul faunei din subteran - peșteri și pânze freatice de apă).

A fost ales academician în 1920 și a fost președinte al Academiei Române în perioada 1926 - 1929.
Emil Racoviță s-a născut la Iași în 1868. 
Tatăl lui, Gheorghe Racoviță, era magistrat și membru fondator al societății literare Junimea și se trăgea dintr-o veche familie de boieri moldoveni, iar mama, Eufrosina Stamatopol, era o talentată pianistă.
El și-a petrecut copilăria la moșia familiei, la Șurănești, Vaslui. Și-a început educația la Iași ca elev al lui Ion Creangă și mai târziu al lui Grigore Cobălcescu, continuând apoi la liceul „Institutele Unite”. 
Fostul elev al geologului Grigore Cobălcescu studiază la Facultatea de Drept din Paris, după dorința tatălui său, dar audiază concomitent și cursurile Școlii de antropologie. 
După obținerea cu succes a licenței în drept, se înscrie și la Facultatea de Științe din Universitatea Sorbona, Paris, după absolvirea căreia (1891) lucrează la laboratoarele Arago în cadrul stațiunii de biologie marină de la Banyuls-sur-Mer, unde efectuează o serie de scufundări la adâncimea de 10 m cu un echipament clasic Siebe-Gorman, pentru a studia viața subacvatică. 
Emil Racoviţă scafandru la Banyuls-sur-Mer în iarna 1899, foto: Louis Boutan.

Prezintă teza de doctorat în 1896 cu subiectul: Le lobe céphalique et l'encéphale des annélides polychètes(Lobul cefalic și creierul anelide Polichete).
Definitie
Anelidele sunt animale marine, dulcicole si terestre, grupate in 3 clase importante...
Polychaeta
Polychaeta este o clasă de viermi inelați, de regulă, populează habitatele marine, doar un număr redus de specii sunt adaptate pentru apele dulci și salmastre. Corpul este cilindric, puțin turtit dorso-ventral, alcături din trei regiuni: cap, trunchi și pigidiu. Polichetele sunt animale segmentae, cu lungimea corpului între 1 mm și 3 m. Fiecare segment posedă parapodii purtătoare de cheți. Parapodiile sunt specializate în locomoție, unele prezintă branhii respiratorii.


La vârsta de numai 25 de ani este ales membru al Societății zoologice din Franța. 
Este recomandat (1897) să participe ca naturalist al Expediției antarctice belgiene (1897-1899) la bordul navei Belgica, condusă de Adrien de Gerlache
Această expediție, care pornește din Anvers la 10 august 1897, avea un caracter internațional, pe lângă belgieni, la ea participând și Norvegianul Roald Amundsen ca ofițer secund, medicul American Frederick Cook, meterologul Polonez Antoine Dobrowolski și geologul Henryk Arctowski.

Cu prilejul escalelor făcute în Chile și pe țărmurile strâmtorii Magellan, efectuează cercetări complexe asupra florei și faunei. 
Belgica în strâmtoarea De Gerlache din Antarctica.

În apropierea Țării Palmer din Antarctida, expediționarii descoperă o strâmtoare care a primit numele navei „Belgica” și câteva insule (una numită de Racoviță insula Cobălcescu).
Expediția mai înscrie pe harta încă incompletă a Antarcticii și insula Wiencke și Țara lui Danco, după numele celor doi membri ai expediției care au pierit în această călătorie.
În perioada când „Belgica” a fost prizoniera ghețurilor (martie 1898 - februarie 1899), naturalistul expediției, împreună cu ceilalți oameni de știință, au înteprins numeroase observații și cercetări științifice. 
Materialul adunat a constituit obiectul unui număr de 60 volume publicate, reprezentând o contribuție științifică mai mare decât a tuturor expedițiilor antarctice anterioare luate la un loc. 
Savantul Român a înteprins un studiu aprofundat asupra vieții balenelor, pinguinilor și a unor păsări antarctice, care i-a adus o reputație bine meritată.

În 1920 s-a intors in Romania si a fost invitat ca profesor la Facultatea de Științe a Universității din Cluj, unde a înființat primul institut de biospeologie din lume!.

NOTA

Cele 1.300 de exemplare din flora și fauna regiunilor cercetate adunate de Racoviță au fost studiate de numeroși cercetători, care au descris sute de forme necunoscute până atunci în lumea vegetală și animală. 
La întoarcere a publicat o lucrare importantă despre Cetacee, în special balene.
În 1900, devine director-adjunct al Laboratorului Oceanologic „Arago” din Banyuls-sur-Mer, Franța.
Ca urmare a descoperirii unor noi specii de crustacee în peștera Cueva del Drach din Mallorca, vizitată în 1904, domeniul îl fascinează și renunță la cercetarea în oceanologie pentru a se dedica ecosistemelor subterane. 
La intrarea în oraș există o statuie a lui Emil Racoviță.
În 1907, va publica „Essai sur les problemes biospeologiques(Eseu asupra problemelor in Biospeologica)prima lucrare importantă dedicată biospeologiei din lume. 
După aceea, va iniția un program internațional de cercetare numit „Biospeologica” care să studieze fauna peșterilor, la început ca o activitate privată, dar în 1920, înființează la Cluj primul Institut Speologic din lume
Pe lângă numeroși cercetători Români, Racoviță aduce la Cluj și o echipă de prieteni biologi de renume, doi francezi (Jules Guiart, René Jeannel) și un elvețian (Alfred Chappuis).
În august 1940, prin Dictatul de la Viena, Clujul a devenit parte a Ungariei, iar Emil Racoviță se va muta la Timișoara, în timp ce Institutul Speologic va fi condus de prietenul său elvețian (deci neutru) Alfred Chappuis. 
După reîntoarcerea nordului Transilvaniei ca teritoriu al României, se va întoarce la Cluj, dorind să reorganizeze institutul, dar va muri înainte de a termina aceasta, la vârsta de 79 de ani.
În timpul expediției din Antarctica Emil Racoviță a avut posibilitatea să studieze viața imenselor mamifere acvatice, dar și a pinguinilor. 
El a rămas în istoria științei ca descoperitor al balenei cu cioc si nu numai.
Alte Observatii foarte importante de memorat!.
Senator, reprezentat al Universității din Cluj 1922-1926
Rector al Universității din Cluj 1929-1930
Președinte al Academiei Române de Științe 1926 - 1929
Director al Institutului de Speologie 1920 - 1947
Membru al mai multor asociații științifice.
În cinstea cunoscutului speolog a fost numită cea mai mare peșteră din Republica Moldova.

5 sintre cele mai importante  lucrări  ale lui Emil Racoviță

Emil Racoviţă la microscop în laboratorul navei „Belgica”.
1.„Essai sur les problemes biospeologiques” (1907)
2.Cétacés. Voyage du S. Y. Belgica en 1897-1899. Résultats scientifiques. Zoologie. J. E. Buschmann, Anvers, 1903.
3.Énumération des grottes visitées, seriile 1-7. Archives de Zoologie expérimentale et générale, Paris, 1907-1929 (în colaborare cu R. Jeannel).
4.Speologia. O știință nouă a străvechilor taine subpământești. Astra, Secția Științelor naturale, Biblioteca populară, Cluj, 1927.
5.Evoluția și problemele ei (1929)

George Gogu Constantinescu 

Nascut la data de 4 octombrie 1881, Craiova, si decedat la data de 11 decembrie 1965, la  Londra.
A fost unul dintre cei mai importanti oameni de stiinta pe care Romania i-a dat de-a lungul Vremii.
A creat unui nou domeniu in stiinta mecanicii, numit sonicitate, care descrie transmiterea energiei prin vibratii in corpurile fluide sau solide. 
A aplicat noua teorie in numeroase inventii: motorul sonic, pompa sonica, ciocanul sonic si altele.

Printre alte realizari ale sale se mai numara si un dispozitiv de tragere printre palele elicei indiferent de turatia acesteia si primul schimbator de viteze automat.
Se considera ca inventia sa a schimbat soarta Angliei in cel de-al doilea razboi mondial . 
A participat activ la constructia de avioane engleze, tipul Bristol, in perioada cat a locuit in Anglia.

A fost primul care a folosit betonul-armat in constructia cladirilor din Romania , printre cladirile construite de acesta: Palatul Patriarhiei, Hotelul Athenee Palace, Marea Moschee din Constanta (Moscheea Carol I).
Gogu Constatinescu a fost unul dintre acele minti geniale, ale carui idei au devansat cu mult timpul existentei sale fizice!
Ioan Davidoni

Afla un alt mod in care Geniile Romanesti sunt batjocorite in acest sistem rudimentar!
Un bănăţean sărac material dar bogat în idei geniale, este un exemplu relevant pentru modul în care ne pierdem cea mai mare bogăţie: inteligenţa şi inventivitatea. 
Angajat al fabricii de sticlă din Tomeşti (Timiş), pentru care a realizat, în câţiva ani, 45 de invenții şi inovații, el a fost disponibilizat când a îndrăznit să-şi ceară drepturile (o parte din cele 4,3 miliarde de lei economii aduse fabricii la nivelul anului 1995, adică… de 4 ori greutatea sa în aur!) şi apoi a fost reangajat ca muncitor „din milă”!!! 

Ulterior, Ioan Davidoni a mai realizat doua invenții de excepție: un recuperator de peliculă de ţiţei şi pantofi magnetici antistres ce pot asigura o longevitate de peste 100 de ani. 
Prima invenție valorează miliarde de dolari în Vest, a doua a înregistrat-o inutil la OSIM, pentru ca atât chinezii, cât si americanii i-au furat şi folosit invenţia cu un profit imens. 
De exemplu, în SUA s-au vândut peste 10 milioane de perechi, cu un profit de peste 1 miliard de dolari! 
În acest timp, statul roman ignoră în continuare o invenție, cu adevărat de miliarde si mai presus de toate un geniu Roman!

Ion Scripcaru
Strungar şi lăcătuş mecanic din satul Uzunu (Giurgiu) nu găsește de 4 ani, 15.000 USD pentru a-şi realiza invenția epocală (până la proba practica): motorul care nu consumă nimic! 
Acesta ar trebui sa funcționeze pe baza gravitației, fiind în fapt „instalaţie mecanică amplificatoare de putere, capabilă să transforme forţa statică gravitațională în lucru mecanic”. „S-ar închide toate centralele nucleare”, spune el. 
Numai că OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții şi Mărci) a refuzat să-i breveteze invenția în lipsa unei machete funcționale, doar pe baza schițelor. 
Petre Roman si Ministerul Cercetării si Tehnologiei l-au tratat cu indiferenţă (1997), iar sponsorii nu se înghesuie (ca şi statul de altfel) să-i asigure cei 15.000 USD necesari...
Dupa cum am spus si mai sus prea multe genii intr-o tara cu un stat meschin,ipocrit ,egoist si infractor.
Acest sistem isi promoveaza doar viitorii infractori in fruntea tarii, mai precis propiile familii, nicidecum pe "tine ,pe mine sau alti potentiali artisti ori savanti cu abilitati remarcabile ce au nevoie de sprijin".Asta este motivul pentru care marea parte a oamenilor de valoare din Romania pleaca resemnati, aici nu pot face revolutie in nimic, doar pot fi ingropati treptat dar sigur in namol, mari genii.
Sunt si alti savanti uitati de lume si chiar ignorati cu brutalitate in aceasta tara, insa daca nu "danseaza pe manele la televizor,nu sunt un exemplu bun pentru aceasta socetate distrusa si condusa de infractori"

Revolutia incepe la Uzunu
Ion Scripcaru, din Uzunu, judetul Giurgiu, a realizat o instalatie care poate sa produca energie din orice apa curgatoare cu o viteza mai mare de 0,5 metri pe secunda. Iar partea cea mai importanta este ca inventia sa nu necesita lac de acumulare cu baraj, iar costurile investitiei sunt de zece ori mai mici fata de modul clasic. Sistemul sau se instaleaza pe stalpi metalici mari sau pe flotoare, si este ancorat in rau sau fluviu asemeni unei platforme petroliere. Electricitatea este produsa prin actionarea de catre apa a unei "senile" cu pale.

"Acest tip de microhidrocentrala nu necesita lac de acumulare (baraj) si in acelasi timp nu polueaza si nu dauneaza florei si faunei: nu inunda locurile din jurul amplasamentului, nu altereaza habitatele de apa, nu intrerupe caile de migrare a pestilor si nu impiedica navigatia in cazul in care este construit pe apele navigabile", se arata in prezentarea proiectului sau, extrasa din documentatia proiectului general. Spre deosebire de hidrocentralele clasice, care folosesc energia potentiala cu ajutorul turbinelor si a unei caderi de apa, sistemul sau utilizeaza energia cinetica a raului.
Cautat de ambasada Finlandei
Scripcaru si-a inregistrat inventia la OSIM in 22 iunie 2011 si nu a trecut mult pana a inceput sa fie cautat datorita interesului generat. Astfel, in toamna anului trecut, a fost contactat de Ambasada Finlandei. Inventatorul a realizat deja un prototip, care a fost testat pe raul Sabar, in zona Cretesti. Investitia pentru a realiza o microhidrocentrala cu o putere de 0,5 MW costa 438.900 lei cu TVA, adica 104.500 euro. Costul cu mentenanta este de 3% pe an, respectiv 13.000 de lei. Iar un astfel de grup de 0,5 MW poate produce anual 3,2 GW de energie electrica.

Scripcaru argumenteaza ca pentru a construi acum o microhidrocentrala clasica, cu baraj, costul mediu este de 2.700 euro/kW instalat, in vreme ce prin utilizarea inventiei sale costul este de 209 euro/kW. Ba mai mult, sistemul poate fi construit sa produca la o putere de la 2 kW pana la 10 MW. Si, cu cat puterea creste, cu atat costul investitiei scade. Daca la o capacitate de 0,5 MW costul investitiei este de 200 euro/kW instalat, la 1 MW deja se ajunge la 150 euro/kW instalat in cazul unui rau cu un debit de 15 metri cubi/s care curge cu o viteza de 1,5 m/s.
Justin Capră 

Este un inventator celebru al României, din păcate mereu tratat cu indiferenţă (chiar ostilitate) de autoritățile statului, condiţii în care nu e de mirare că unele din invențiile sale (de miliarde de dolari) i-au fost pur si simplu furate de americani…

În 1956, la nici 25 de ani, Justin Capră a inventat primul rucsac zburător, un aparat individual de zbor. 

După 7 ani în care „semidocţii savanți” l-au tratat cu dispreț pentru că era doar tehnician şi nu inginer, în 1963, americanii Wendell Moore, Cecil Martin si Robert Cunings au preluat invenția din România şi au lansat-o în fabricaţia de serie… În 1958, Justin Capra a realizat prima variantă a rachetonautului, cu care s-a ridicat de la pământ la… Ambasada SUA din București.


Rezultatul: invenţia a fost şi aceasta furată si brevetată în 1962 de Wendell Moore („specializat” deja!), iar inventatorul a fost arestat de Securitate pentru că ar fi dorit să fuga din ţară cu aparatul său!

Justin Capră mai este şi realizatorul celui mai mic autoturism din lume, „Soleta”, care consumă doar 0,5l/100 km şi al unei motorete, unică în lume, ce funcționează cu acumulatori (37 kg, 30 km/h, 80 km autonomie cu o încărcare).



Mihai Ruşeţel 

A inventat motorul cu apa! „Cazul Ruşeţel”, este elocvent pentru geniul românesc dar şi pentru „talentul” cu care ne risipim forțele şi putem sa ne pierdem valorile. 
Proiectul a fost depus la OSIM în 1980 şi a fost brevetat în … ianuarie 2001.

Până atunci, Securitatea l-a şicanat pentru refuzul de a cesiona invenția statului, iar în februarie 1990, precaut, el a refuzat angajarea ca şi consilier tehnic la „Mercedes” ( 2.500 DM lunar) pentru a nu pierde, eventual, proprietatea invenției… 
Motorul său se bazează, ca principiu de funcționare, pe „cazanul Traian Vuia”, invenție folosita încă la locomotivele Diesel electrice pentru încălzirea vagoanelor.

Poate fi utilizat în domeniul transporturilor terestre şi navale, în locul turbinelor din termocentrale şi chiar a centralelor termoelectrice.

În lume, mai există doua brevete în domeniu (Japonia şi SUA), dar acestea nu depășesc nivelul locomotivei cu aburi, necesitând combustibil solid sau lichid. „Motorul Ruşeţel” folosește drept combustibil doar apa şi are dimensiunile unui motor de Dacie, sursa de energie inițială fiind o banală baterie de mașină. 
Datele tehnice preconizate de a patra sa machetă (10 l/100 km consum de apa, 70 km/h viteza maxima) pot fi îmbunătăţite la realizarea prototipului: un motor cu apă montat pe o Dacie 1310.


Fostul director general al Uzinelor Dacia, ing. Constantin Stroe, care cunoaște acest proiect chiar din 1980, a afirmat că este dispus să ajute inventatorul cu orice are nevoie pentru realizarea prototipului şi a declarat, încântat: „reuşita ar fi un miracol, şi cred că în asemenea caz ar trebui să se inventeze pentru acest om Premiul Super Nobel”.
Nicolai Tesla 
"Nikola Tesla"
A murit fara sa lase dezlegare celui mai secret mister al vietii lui!
(O sa va prezint in curand in categoria Top Secret radacinile  autentice Romanesti ale acestui mare geniu si motivele pentru care acestea inca sunt in topul celor mai mari secrete ale stiintei...)
Jules Verne a deschis calea spre visare la spatiul cosmic. Savantii romani Tesla, Coanda si Oberth au deschis calea spre construirea tehnologiei pentru zboruri cosmice!

S-a nascut la 28 iunie (dupa cum arata certificatul de botez), declarat pe 10 iulie 1856, in catunul Similian ("catun" fiind denumirea pentru sat folosita de morlaci), aflat pe atunci in provincia militara austro-ungara Lica (ulterior Croatia), care era locuita compact de vlahi. 
Numele initial de familie al lui Tesla, ne spune istoricul sarb Iovan Ducici, era Dragan(ici), nume vechi romanesc, frecvent in Balcani. Acelasi istoric spune ca se tragea din neamul Pilat(ovici)! (Poate ca arborele genealogic mergea pana la "pilati", adica la pilatii cei purtatori de cusma din aristocratia daca!). 
In timp, numele de familie a fost inlocuit cu Tesla, care poate deriva de la unealta dulgherilor, dar, dupa cum ne informeaza acelasi Ducici, inainte de nasterea Croatiei, in timpul stapanirii romane, exista o asezare care se numea Tesleum, langa actualul Raduc, catunul unde se nascuse tatal lui Nicolai, Milutin (posibil "Milu", Milu-Copilu este un erou de balada valah).
 Pe una dintre surorile lui Milutin o chema Stanca (nume pur romanesc). 
Pe surorile lui Nicolai le chema Angelina, Milica, Marica, iar pe frate, Dan. Nobilii sarbi au incercat permanent sa-i inrobeasca pe vlahi, iar regimul comunist sa-i asimileze pana la a-si uita originea. Deci, nu e de mirare ca Nicolai Tesla nu se lauda cu originea lui valaha!

Nicolae Bălaşa 
Un inginer mecanic din Dolj, socotește mental mai rapid decât calculatorul (înmulțiri, împărţiri, ecuații de gradul II, radicali de ordinul III si IV)! Fost inginer la Uzina Mecanica Filiaşi, din 1994 Nicolae Bălaşa este actualmente şomer.
Nicu Mincu 
Nacut in comuna Iveşti (Galaţi) vindecă diverse boli cu leacuri si ceaiuri preparate din 170 de plante,dupa tratamentele naturiste ramase mostenire de la stramosii nostrii Daci. 
La 81 de ani, arata ca la 50, pentru că, spune el, a descoperit un (secret) elixir al tinereţii.
ing. Petrache Teleman 

A obținut medalia de aur şi medalia de argint şi încă patru premii la salonul de inventica Eureka de la Bruxelles din 2003, pentru invențiile sale Ecopiera şi Mopatel .

Materiale ecologice de construcții , la fel de uitile precum cele toxice insa fara risc de poluare a oxigenului.

Fireste invențiile nu sunt valorificate nici în ziua de astăzi, la nivelul la care ar fi cazul,pentru ca in acest mod 90 % dintre firmele de constructii mari ar da faliment instant datorita acestei inventii.
Pentru cei interesati despre aceasta idee de constructie sanatoasa  mai jos va las un link constructargumente http://www.undp.ro/libraries/projects/EE/Eco-Materials_RO.pdf
Petrică Ionescu 
Este cel mai important regizor de operă după Zefirelli (afirmaţie făcută de George Astalos, în ian.2001)
Radu Teodorescu 

Este proprietarul celei mai renumite săli de gimnastica din SUA (Manhattan / New York). 
Emigrat în 1972, a ajuns cel mai celebru profesor de fitness de peste Ocean, printre clienții săi numărându-se Robert Redford, Cindy Crawford, Candice Bergen, Susan Sarandon, Mick Jagger, ş.a. Celebrele casete video lecții de fitness produse de Cindy Crawford, începând din 1992, au fost realizate împreuna cu antrenorul său, Radu Teodorescu, care dorește să înființeze în România primul institut din lume de pregătire a profesorilor de educație fizică în fitness pentru adulți.
Prof. Ştefania Cory Calomfirescu 

A primit medalia de aur a mileniului din partea Universităţii Cambridge (ian. 2001), fiind aleasă şi în Consiliul Director al prestigioasei instituții britanice. 

Posesoare a doua certificate de inovator, autoare a 8 tratate de neurologie, şefa Clinicii de Neurologie din Cluj Napoca este primul medic din lume care a scris un tratat despre edemul cerebral.
În plus, medicul roman a primit şi medalia de onoare a mileniului din partea Institutului Biografic American, fiind numită şi în conducerea acestei unităţi.



Ştefan Cosmin Bucă, Maria Popa si Mihai Ivănescu 
Au fost nominalizați, în vara anului 2001, pentru Premiul Nobel de către instituții din SUA! 
Primul a fost student la Economie, ulterior, a plecat în SUA cu o bursă acordată de către Fundaţia „SOROS”(iluminati)
Candidatul la premiul Nobel deţine două atestate obţinute de la Cambridge. 
Ceilalți doi participa la programe in colaborare cu NASA.


Sandu Popescu 

Nascut la Oradea este primul fizician din lume care a reusit teleportarea unei particule. 
O aplicație a acestei invenții: criptografia, transmiterea mesajelor secrete. 

Acest eveniment epocal a avut loc in 4 iulie 1997, în laboratoarele din Bristol (Anglia) ale celebrei firme „Hewlett Packard”
Pe vremea lui Ceaușescu, Sandu Popescu a reușit „performanţa” de a fi şomer in Romania!...

NOTA
1.
România a câștigat Campionatul Mondial de bridge (considerat de mulți drept cel mai inteligent joc de cărţi) pe Internet, in 16.11.2000 (107 – 75 cu SUA in finala).



2.

Hackerii români sunt considerați cei mai buni şi mai periculoși din lume. 
„Distracția” 
Conform declarației lor, ei nu fură informații, ci doar doresc să îşi prezinte capacitatile si sa isi dovedească valoarea lor ca Romani la nivel mondial.
De mentionat este faptul ca acestia nu sunt Intelectuali.
A se face diferenta dintre Inteligenta si cultura!( cultura se dobandeste in timp iar inteligneta te nasti cu ea , o ai sau nu!).
Marea parte dintre acesti "savanti"as putea spune,provin din familii sarace din zonele rurale ale Romaniei,iar studiile lor nu depasesc 3-4 clase primare ( si alea repetate de 2 ,3 ori...).
Mai mult cei mai multi dintre acestia sunt minori,n-au nici o pregatire in domeniu, si nici nu cunosc limba Engleza, insa sunt extraordinar de inteligenti.

Cei „5 magnifici de la Răsărit” au obligat C.I.A sa trimită o delegație la București… 
Printre site-urile „sparte” de ei se numara: CIA,US Army, US Air Force, US Navy, NASA, Coast Guard, departamente federale, etc...
Singuri in lume cu,capacitatea de a intra in bazele secrete ale acestor companii si organizatii cunoscute in tot globul si de maxima securitate la care nimeni nu s-ar fi ganit ca ar putea cineva sa patrunda.
Acestia sunt pusi la zid de catre sistemul Romanesc in loc sa-i angajeze pentru serviciile de securitate ale tarii,timp in care Nasa i-a cumparat pe viata pe cei mai multi dinte ei,folosindu-i pentru perfectionarea sistemelor lor de securitate,incat sa devina invulnerabili.

In Romania puteti fi convinsi ca i-ar fi arestat sau chiar lichidat,apoi le-ar fi pus un diagnostic inventat incat sa para credibil si n-ar mai fi stiut nimeni de ei...
A se face diferenta.
Nu comparati acesti pusti inteligenti cu hackerii pe care ii vedeti la televizor ca sparg bancomate si golesc carduri bancare,nici nu exista termen de comparatie.
Acestia sunt niste savanti inteligenti,iar cei de la televizor sunt niste infractori de 2 bani.
3.

La salonul invențiilor de la Geneva (aprilie 2001), Romania s-a clasat pe locul I în privința numărului de premii obținute şi pe locul II (după Rusia) ca număr de invenții prezentate. 
Adică a luat premii pentru toate cele 62 de invenții prezentate (22 premii I; 18 premii II; 22 premii III)!!! 
Delegaţia română s-a mai întors de la Geneva şi cu 4 premii speciale din partea delegațiilor altor ţări, un premiu de creativitate (pentru Ionuţ Moraru – invenția „Biomer”), Medalia expoziţiei şi Diploma salonului pentru contribuţia excepţionala în promovarea invențiilor.

Un inventator din Deva a fost premiat, sâmbătă, cu medalie de aur la Salonul Internaţional de Invenţii de la Geneva, pentru ”Good Fill”- un dispozitiv cu ajutorul căruia şoferii îşi pot alimenta autovehiculele cu lichid de parbriz şi care ar putea fi montat în benzinării sau parcări de pe autostradă.



4.

La olimpiada internaționala de matematică de la Washington (iulie 2001), elevii români au obținut o medalie de aur, două de argint şi trei de bronz. 

Ei sunt din Galați, Arad, Vâlcea şi Constanţa. 
Participarea la olimpiade internaționale de matematica si fizica: 500 de elevi din 83 de ţări… 
Mihai Manea, medaliatul cu aur (din Galați ) are, la 18 ani, un palmares impresionant: medalii de aur timp de trei ani consecutiv la internaționale şi Balcaniadă. 
Fireşte, el a fost „racolat” imediat de americani, optând pentru Universitatea din Princetown (SUA).

România este pe primele locuri în lume la exportul de inteligenţă. 

De exemplu, la „Microsoft”, a doua limba vorbită este româna, iar la NASA majoritatea dintre specialiștii de prim rang sunt tot români!.

Sursa :Noktys Nokte